Binnen het telefonieplatform van VoIPMeister is het mogelijk om via een app met je zakelijke nummer bereikbaar te zijn op je smartphone. Dit is de Vialer App. De ontwikkelaars van onze leverancier zitten niet stil want sinds kort is de Vialer App compleet vernieuwd! Deze nieuwe app is gemaakt in de laatste en nieuwste technieken. Dit biedt naast meer stabiliteit ook toekomstbestendigheid.

Wat is er nieuw in de Vialer App?

Naast een aantal technische aanpassingen, vooral voor de stabiliteit en het in de toekomst beheerbaar houden van de nieuwe Vialer App zijn er ook wat andere verbeteringen aangebracht.

Nieuw design van de Vialer App

Wanneer je de nieuwe app opent, springt het nieuwe design meteen in het oog. De app ziet er rustiger, fris en modern uit. Er is bovendien meer contrast toegevoegd voor inkomende gesprekken, voor wie dat nodig heeft. De notificatiekleuren voor opnemen en wegdrukken zijn groen en rood gemaakt, om sneller te kunnen beslissen wat er met een oproep moet gebeuren.

Van twee-stapsgesprekken naar call-through techniek

Om met VoIP te kunnen bellen, is een stabiele internetverbinding (4G of WiFi) nodig. Is deze internetverbinding er niet en heb je bellen met VoIP uitgeschakeld, dan wordt gebruikgemaakt van de nieuwe call-through techniek. Voor een uitgaand gesprek wordt eerst een telefoongesprek opgezet vanuit je mobiele provider naar de hosted omgeving en vervolgens naar het gekozen contact. Op deze manier wordt het zakelijke nummer meegestuurd in plaats van het mobiele nummer.

Scheiding in gesprekkenlijst gebruiker en organisatie

Voor de gesprekkenlijst maken we gebruik van een nieuwe API, die ook voor de Vialer Webphone wordt gebruikt. Met deze API is het mogelijk dat de ingelogde gebruiker alleen de eigen gesprekken ziet in de recente gesprekkenlijst. Voorheen zag de gebruiker alle gesprekken van de organisatie, wat niet altijd wenselijk is. Uiteraard blijft het mogelijk om – met de juiste rechten – de volledige gesprekkenlijst onder Instellingen en Gesprekken in te zien.

Standaard versleutelde gesprekken

In de nieuwe app zijn alle VoIP-gesprekken standaard versleuteld, zodat je veilig kunt bellen zelfs wanneer het WiFi-netwerk niet beveiligd is.

Verbetering in audiokwaliteit

Een goede internetverbinding is natuurlijk van belang voor de audiokwaliteit van gesprekken. Om de audio van een gesprek te optimaliseren, kijken we tijdens het gesprek naar de kwaliteit en beschikbare bandbreedte. Tijdens het gebruik passen we die bandbreedte aan als we zien dat het netwerk waarover je belt minder bandbreedte of meer vertraging heeft.

Bereikbaarheid eenvoudig aanpassen

Bovenaan in de instellingen vind je nu je bereikbaarheid, waardoor je deze snel kunt wisselen. Zet je de bereikbaarheid op DND (Do Not Disturb), dan word je niet meer gebeld op de app. Met de status Unavailable is je gebruiker onbereikbaar, maar blijft je toestel wel bereikbaar. In je belplan kun je de details hiervan naar wens instellen

Nieuwe release en installatie van de Vialer App

Als klant hoef je niets te doen om van de nieuwe app gebruik te kunnen maken, deze wordt via de reguliere app-update doorgevoerd. Opnieuw inloggen is niet nodig. Handmatig updaten kan uiteraard ook. Maak je nog geen gebruik van de Vialer App? De Vialer App is gratis te downloaden op Google Play en in de App Store.