Online telefooncentrale

Online telefooncentrale

Wat is VoIP-telefonie?

VoIP staat voor Voice over IP: bellen via het internet. VoIP houdt in dat de toestellen zijn aangesloten op het internet en dat de telefooncentrale online beschikbaar is. Hierdoor kun je gemakkelijk en snel zelf een professionele telefooncentrale instellen, kunnen werknemers snel hun eigen bereikbaarheid aanpassen en is de telefonie perfect afgestemd op het werkproces. VoIP-telefonie zorgt ervoor dat jouw bereikbaarheid optimaal is ingericht en afgestemd op jouw bedrijf.

Opties voor je online telefooncentrale

Je zakelijke telefoonnummer staat in de online telefonieomgeving. In deze omgeving staat wat er moet gebeuren als er naar jouw organisatie wordt gebeld. In een overzichtelijk stappenplan, het belplan, wordt ingesteld hoe lang en welke toestellen moeten rinkelen en wat er gebeurt als er niet wordt opgenomen. Ook kun je kiezen voor extra instellingen zoals openingstijden, een wachtrij of een keuzemenu.

Wil je meer over deze opties weten? Hier leggen we dat per module uit.

Voordelen online telefooncentrale

Een online telefooncentrale biedt een groot aantal voordelen.

  • Overal beschikbaar
  • Geen onderhoud
  • Lagere kosten
  • Modules zelf aan en uitzetten
  • Zelf makkelijk in te stellen
  • Wijzigingen worden direct doorgevoerd
  • Geen fysieke centrale meer nodig

Wat heb je nodig om te kunnen bellen via VoIP?

  • Een telefoonnummer
  • Een VoIP-account
  • Een toestel (dit kan een bureautoestel, de webphone of de mobiele app zijn)
  • Een internetverbinding (bekabeld, WiFi of 4G/5G)
  • Een online telefooncentrale om je bereikbaarheid te beheren

Wat is een VoIP-account?

Een telefoontoestel heeft een eigen registratie met de online telefooncentrale nodig om te kunnen bellen. Dit noemen we een VoIP-account. Daarmee herkent de telefooncentrale jouw toestel en laat deze rinkelen.

Internetverbinding

Ieder VoIP-account heeft een stabiele internetverbinding nodig. Een VoIP-toestel wordt verbonden met het internet via een UTP kabel. Het is belangrijk dat de router goed is ingesteld om het telefoonverkeer door te laten en dat er voldoende down- en uploadsnelheid is. Voor een telefoongesprek via een VoIP-toestel raden we een minimale snelheid van 100 Kb/s download- en uploadsnelheid aan.

Maak je gebruik van de mobiele app of wil je bellen via de laptop/PC met de webphone? Dan is een goede verbinding via WiFi of 4G/5G nodig.

Zelf bepalen waar je werkt

Alleen maar op kantoor werken is niet meer van deze tijd. Met onze telefonieoplossing ben je ook thuis, onderweg en in het buitenland bereikbaar op je vaste zakelijke nummer.

Jij bepaalt hoe!

Bureautoestel

Soms is het prettig om te bellen met een vast (bureau)toestel. Uiteraard leveren we toestellen die geschikt zijn voor VoIP. Alle hardware die we leveren wordt geconfigureerd, zodat deze zichzelf aansluiten op de online telefoniecentrale. Dit betekent dat je het alleen hoeft aan te sluiten op het internet en stroom en vervolgens werkt het direct.

Mobiel

Je bent zakelijk bereikbaar waar en wanneer jij dat wilt. Naast dat je jouw zakelijke telefoonnummer rechtstreeks kunt doorschakelen naar je mobiele 06-nummer, kun je ook onze Vialer app gebruiken voor het voeren van zakelijke gesprekken. Met de Vialer app bel je met en word je gebeld op je zakelijke nummer. Ook handig: zakelijke en privégesprekken worden op deze manier duidelijk gescheiden.

Laptop

Met de Vialer webphone is het mogelijk om te bellen en gebeld te worden via een PC of laptop. De webphone open je simpelweg in je browser. Uiteraard is het mogelijk om gesprekken door te schakelen naar een collega, of een gesprek in de wacht te zetten. Vergeet niet een goede headset te gebruiken, zodat je zonder zorgen zakelijke gesprekken kunt voeren.

Wil je meer weten over het aanbod van bureautoestellen, draadloze toestellen en accessoires, zoals headsets? Neem dan contact met ons op.

Modules

Optimale bereikbaarheid door diverse modules

Binnen het VoIPMeister platform kun je zelf je telefooncentrale opbouwen. Je krijgt van ons dus de bouwstenen voor de inrichting. Je gebruikt alleen wat je nodig hebt. Hieronder vind je het totale overzicht van alle VoIP-modules.

Ga je gebruik maken van VoIPMeister Maatwerk dan reken je af per module.
In het VoIPMeister Compleet pakket zijn een groot aantal modules inbegrepen.

Wij kijken graag samen met je wat de beste optie voor jou is.

Beschikbare modules

Flexibel schakelen

Hier beheer je je eigen bereikbaarheid. Geef aan op welk toestel je bereikbaar bent. Dit doe je eenvoudig zelf via de PC.

Voicemail naar email

Je kunt met deze optie je voicemail als email ontvangen. Je kunt deze dan op elk device afluisteren of makkelijk opslaan.

Vast naar mobiel

Met vast op mobiel laat je oproepen van je vaste zakelijke nummer rinkelen op je mobiele telefoon.

Belgroepen

Geef met Belgroepen aan hoe je bedrijf bereikbaar is. Moeten alle toestellen tegelijkertijd overgaan bij een inkomend gesprek of eerst de ene en na 5 seconden de andere?

Browser Plugin

Met deze handige optie maak je je browser onderdeel van VoIPMeister en kan je klikken en bellen op de website, je bereikbaarheid wijzigen en zijn hoeveel mensen er in de wacht staan.

Filters

Met Filters kun je bepaalde nummers en landen blokkeren of juist toelaten.

 

Naamherkenning

Als je wordt gebeld gaat VoIPMeister op zoek naar de bedrijfsnaam van de beller, zodat je ziet wie je belt!

Openingstijden

Met Openingstijden richt je je telefonie in op basis van tijd. Zo stel je bijvoorbeeld in dat na 17:30 uur je beller een melding hoort.

Keuzemenu

Een keuzemenu stel je in zoals jij dat wilt. Bij elke keuze bepaal je zelf wat er gebeurt met de inkomende oproep.

Wachtrij

In deze wachtrij wordt de beller op de hoogte gehouden van het aantal wachtenden. Je kunt je bellers ook trakteren op een leuk wachtmuziekje.

Meldingen

Meldingen gebruik je om je beller welkom te heten of om informatie te geven, zoals: “Welkom bij …

Conference

Telefonisch vergaderen met een onbeperkt aantal collega’s of externen? Dit is supereenvoudig met onze conference functie.

Meeluisteren

Met meeluisteren luister je via een andere telefoon met mee, bijvoorbeeld tijdens het inwerktraject van een nieuwe collega. Uiteraard kan de andere kant van de lijn jou niet horen.

Gespreksopname

Gespreksopname kan voor zowel inkomende- als uitgaande gesprekken ingeschakeld worden. Ook is deze module per individuele medewerker mogelijk. Je betaalt alleen € 0,005 per minuut per maand dat de opnames worden bewaard.

Wachtmuziek

Is het druk op kantoor en moeten je bellers even wachten? Laat ze dan tijdens het wachten genieten van een leuk deuntje, in plaats van die saaie wachttoon. Met de module voor wachtmuziek is dat mogelijk.

CRM Koppeling

Met de CRM-koppeling leggen we een koppeling met je CRM-pakket. Als je gebeld wordt, komt er een melding op je computerscherm. Klik je erop, dan zie je direct alle gegevens van de beller uit je CRM-pakket.

Webhooks

Met Webhooks haal je al het voordeel uit het feit dat je telefonie via het internet loopt. Je kunt zelfs je telefonie koppelen aan je online agenda, zodat je telefoon niet rinkelt als jij in een afspraak zit. Met Webhooks zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

Online Beheer

Beheer snel en eenvoudig de bereikbaarheid van het bedrijf en je collega’s en voeg extra opties toe. Iedere gebruiker kan hier ook zijn eigen bereikbaarheid instellen. Ook zie je hier de gespreks- en factuurdetails.

Neem contact met ons op